Expert aan het woord over hybride leren

Begin de dag gemakkelijk

Bart Boelen is Expert Instructional Design & Hybride Leren bij UC Leuven-Limburg. Hij gaat dieper in op hybride leren, de hybride leeromgeving, zelfregulatie en strategieën. Lees je mee?

Zelfregulatie in een krachtige hybride leeromgeving

Volgens Bart Boelen gebeurt hybride leren in een krachtige leeromgeving. Hierin worden leerervaringen geoptimaliseerd door een doordachte combinatie van face-to-face interactievermogen en digitale technologie. Zo krijgen leerlingen de kans om zowel individueel als in groep tempo-, tijds- en/of plaatsonafhankelijk te leren. Kortom: bij hybride leren geven leerkrachten leerlingen de kans om aan zelfregulatie te doen. Het doel? Elke leerling tot effectief en maximaal leren brengen.

Wat zelfregulatie is

“Zelfregulatie in een hybride leeromgeving is het vermogen om controle uit te oefenen op het eigen leerproces. Dit door het ontwikkelen en leren inzetten van cognitieve, metacognitieve en motivationele strategieën met als doel een bepaald leerdoel te bereiken.”

HP Pro Fortis x360 11: ideaal toestel om hybride te leren

Met de HP Pro Fortis x360 11 experimenteer je zorgeloos met nieuwe, digitale toepassingen. Het robuuste x360-design werd speciaal gemaakt en getest voor scholen. De belangrijkste specificaties op een rij:

  • Tot Intel® Core™ i5 processor
  • Windows 11 Pro (National Academic only)
  • 11.6 inch (29,50 cm) touchscreen
  • Optionele garaged pen
  • Optionele tweede camera